mandag den 10. september 2018

Rengøring af Tripp Trapp stol

Hvis dit barns bordskik minder om Møffens, så ser jeres højstol nok rimelig ofte sådan her ud:

Mmm, øllebrød... Det her er fodpladen før rengøring. 

Jeg er ikke altid lige god til at få tørret den af med det samme (det sker faktisk meget sjældent), og så ender vi med indtørrede klumper af øllebrød som bare ikke er sjove at få af. Jeg har allerede fået skadet overfladebehandlingen af stolen med enten skuresvamp eller rengøringsmidler (jeg ved ikke hvilken af delene der gjorde overfladen mat, men mat blev den).
MEN!
Jeg har fundet et trick! Jeg ved ikke om alle andre allerede kender det, men hvis du ikke gør vil jeg gerne dele det med dig.
Jeg kalder det "våd klud tricket". (Catchy navn, jeg ved det...)
Det går simpelthen ud på at pakke stolen ind i våde klude, som så får lov at sidde et par minutter, hvorefter indtørrede grødrester kan tørres af. Meget ihærdige madrester kan løsnes med en skuresvamp, men ellers så lad kluden sidde på lidt længere.
Jeg brugte 3 klude, som jeg genvædede et par gange, og flyttede rundt på stolen, og så tørrede jeg efter med et tørt viskestykke.
Rygpladen (og bøjlen, og bakkebordet) har jeg med stor succes haft i opvaskemaskinen, hvis det har været virkelig grelt. 
Jeg håber tricket her kan hjælpe andre med svinende børn!
Betrækket der ses på det nederste billede er hjemmesyet, hvis nogen er interesseret i et mønster, så giv lyd :)

Våde klude.

Fodpladen er pakket ind

Fodpladen efter våd-klud-behandling og aftørring.

Den rene stol

Rygplade og betræk.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar