onsdag den 17. oktober 2018

Nyt fra symaskinen


Jeg har vist ikke berørt min sy-hobby herinde før, men jeg har faktisk syet i årevis. Da jeg gik i 8. klasse tog jeg håndarbejde som valgfag, og den lærer der havde timerne hjalp mig med at sy en sort nederdel efter et onion mønster - og så var jeg hooked!
Jeg har i perioder brugt syning som terapi, da min mor flyttede til Afrika da jeg gik i 1.g, syede jeg stort set hver dag i en periode (dengang arbejdede jeg også i en stofforretning efter skole).
Jeg har syet fra gardiner til gallakjoler (både til mig selv og andre). Gallakjoler har altid været et favoritprojekt.
For tiden får jeg ikke syet så meget som jeg gerne ville, men jeg køber en del stof (ahem), både i den lokale, fantastiske stofbutik (som tager forbrugsforeningen!) og på nettet. Mest stof til at sy til Møffen af, som trøjen er et eksempel på. Stoffet er isoli købt fra stofkiosken.dk, og mønstret er et modificeret onionmønster (for jeg kan simpelthen ikke sy stolper!).
Jeg tænker at dele lidt syprojekter herinde fra tid til anden og håber på at få lidt mere tid til at sy. Der er i hvert fald en lækker uldjersey på vej med posten, som jeg skal have lavet noget til mig selv af!

2 kommentarer:

  1. Åh hvor ville jeg gerne se nogle af dine gallakjoler! Ville elske et indlæg fyldt med billedspam af dine syprojekter ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, det kunne da godt være jeg skulle lave sådan et! Jeg har faktisk fået fotograferet den jeg havde på til julefest i fredags, hængt på ginen, så måske skal de andre også fotograferes!

      Slet